warrior Islamic.

"Setiap kalam yang kau katakan kerananya Allah akan uji"

Ucapan hormat.

Mahligai Idaman




Tahniah Buat Sahabatku...
" Letakkan didalam jiwa peranan yg besar dalam kehidupan keluarga. Tindak-tanduk, kebijaksanaan dan sifat selalu mengingati Allah boleh menjadikan rumah sebagai syurga yang diidamkan suami dan isteri. Mereka berasa tenang disaat mereka lalui.

*"Laksanakan tanggungjawab dan peranannya yang asasi dalam melayari rumahtangga kerana ia datang sekali.ops..melainkan niat pasang 2/3/4"-JANGAN BANTAH tp boleh bincang.
-Jauh di benak hati merasa selaut kesyukuran dan Mutiara Tahniah dan pujian buat sahabat2 ku yang akhirnya berjaya mengharungi dan menamatkan zaman bujang iaini SURIATI BINTI SAMSUDIN dan suami ANDI MUHD RIZAL BIN ABD LATIP.
(Rakan seperjuangan IAB- STPM 04/05)juga seangkatan MARSIS 07/08-

Juga tak ku lupakan pasangan Baitulmuslim PERPIS akhirnya ketemu jua.Jarak dan geografi tidak memisahkan pasangan ini unutk terus membina mahligai indah bersama Avanza hitamnya...Jutaan Tahniah RUSLI HASANI dan pasangan hati AISYAH IZZAH BINTI LABONGKO .
(Rakan/sahabiah seperjungan PAS kws TAWAU )
Pasangan ku nantikan ..Alhamdullilah ada jg penerus Baitulmuslim MARSIS .Contoh untuk seterusnya buat MARSIS.Ku Hadiahkah sejemput doa dan azimat agar rumahtangga shbtku terus dilayari bahtera iman dan ketaqwaan membawa cinta kesyurga.Tahniah sekali lg buat Akhi Kamaruddin Rapi dan pasangan sehidup semati Ukhti Halidah Untong.
(Golongan dan Pasangan ini perintis MARSIS PUSAT diawal 2005/06)
Ex Presiden Marsis 06/07& Ex Timb.Presiden Marsis 07/08

Buat akhirnya sejambak Tahiah IRWANBUDIANAN BIN AMSAHK& NORHAYATY BINTI MOHD JUFRI dan kemaafan atas tidak maklum ana tarikh walimah.Namun warga dan adik2MARSIS sentiasa mengharapkan dan meminta pasangan ini terus berkekalan.


Dulu tamrin dan program bersama gelaran dan panggilan tidak jauh beza.Bagi yang berkopiah /jilbab labuh selalulah juga dipanggil ust/ustazah .kekdang enti/anta.walaupun bagi yg bukan fakulti API /latarbelakang agama terasa jangal dan kerendahan diri memikul gelaran tersebut.Namun mereka percaya semua itu satu doa terbaik dan pengalaman manis buat mereka..Namun semua itu telah berlalu ..Lipatan sejarah yang tidak hilang dilapuk zmn.Namun Jika kini gelaran sudah jauh beza bergelar seorang suami dan isteri,bergelr sebagai seorang anak mertua tidak lupa juga bujang dan solo.Begitulah ...shbt.
Ibarat roda yang berpusing2 dan berhati - hatilah semasa sudah tibalah giliran kitapula.melaluinya boleh jatuh kekadang berjaya sejahtera .AlQuran & Sunnah pacak utama agar kau tak jatuh tersungkur lalu berdarah..

0 comments:

Post a Comment

Followers